dimarts, 17 de desembre del 2013

Reflexions

He passat la meitat dels meus trenta-i-escatx anys de vida sentint-me dir que la meva preparació acadèmica era la fita a assolir per tal de créixer i aconseguir el benestar, de la mateixa forma que la competència era un valor a potenciar.

Em van educar per ser individualista, i veient com està el panorama, especialment els darrers temps, no devia pas ser la única alumna d’aquesta línia de pensament.

Però el darrer cap de setmana, i els mesos precedents, m’han demostrat que, si bé la preparació, efectivament ens ajuda, els valors i les actituds que ens acompanyen són igualment importants.

He tingut el privilegi de participar en un projecte compartit amb persones estupendes que han (hem) estat capaces de desfer-nos de la mandra i de la por, per aconseguir una fita col·lectiva, en un escenari que no convidava gens a emprendre cap aventura.

Però, de la mateixa manera que no m’agradaria perdre’m coses com, no sé... el primer hort sembrat a la lluna, conduir un cotxe propulsat a cops de vapor, i la tornada als orígens després d’un cataclisme natural que ens obligarà a viure amb allò que ens és essencial... Igual que vull viure coses d’aquestes i moltes d’altres, també em vaig apuntar al carro de la creativitat, la responsabilitat i l’autoconfiança.

L’ADN pot ser només una associació de gent que ha posat els seus somnis a treballar, però a mi m’agrada pensar que és l’instrument que ens permetrà contribuir, ni que sigui una mica, a una realitat alternativa molt més propera.

L’aposta pel treball artesanal, a petita escala, que cuida els detalls, el procés de producció, els materials, per oferir al públic objectes especials, que generen emocions, i defugen el concepte de moda uniforme i a gran escala. El treball que hem reformulat amb una estètica contemporània, simple, de qualitat i accessible.

Ni que sigui per haver contribuir amb una mica de felicitat i optimisme al nostre entorn més immediat, haurà valgut la pena. No creieu?


Mireia Prieto, dissenyadora d'Orquidú i associada d'ADN Tèxtil